1403-01-12 12:15
212
0
89362
مردم هشدار وزش باد شدید را جدی بگیرند؛

خطر شکستن درختان در گلستان در روز طبیعت

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان با توجه به افزایش وزش باد شدید از احتمال افتادن درختان خشک و خطرساز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «گلستان ما»، حمید سلامتی با اشاره به افزایش وزش باد شدید از احتمال افتادن درختان خشک و خطرساز در روز ۱۲ و ۱۳ فرودین ماه اظهار کرد: با توجه به هشدار وزش باد نسبتا شدید در روز ۱۲ و ۱۳ فرودین ماه از مردم عزیز و گردشگران و مسافران محترم خواهشمندیم از نشستن در زیر درختان خطرساز و سراپاخشک به جد خودداری کنند.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان از هم استانی‌های گرامی تقاضا کرد تا در صورت مشاهده هرگونه حریق و تخریب و تجاوز به عرصه‌های ملی مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ و ۱۳۹ به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام نموده تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان به آفرود سوارانی که به بهانه گردش موجب خسارت و تخریب طبیعت می‌شوند هشدار داد.

سلامتی ضمن هشدار به آفرود سواران تردد خودروهای آفرود به صورت گروهی و با خودروهای سنگین و لاستیک‌های پهن و بزرگ در اراضی جنگلی و مرتعی استان آسیبهای جدی به همراه دارد که علاوه بر آسیب به حیات گیاهان و حیات وحش، با اخلاق طبیعت‌گردی در تضاد است.

وی ابراز کرد: جنگل‌ها و مراتع یکی از ثروت‌های ملی است که حفاظت و بهره‌برداری اصولی از آن وظیفه همگانی به شمار می‌رود و هرگونه آسیب به آن و سهل‌انگاری در محافظت از آن برای نسل‌های آینده مشکل‌ساز خواهد بود.

نظرات

دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری گلستان ما در وب سایت منتشر خواهد شد

پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد

© کپی بخش یا کل هر کدام از مطالب گلستان ما با ذکر منبع امکان پذیر است.